etthundratjogotusenmiljarder tankar!

Att göra ett val här i livet är inte lätt! Och att på samma gång göra flera, ja det säger ju sig självt att det är ännu svårare. Jag skulle gärna ha en liten manual som förklara hur man ska gå till väga för att uppnå fullständig lycka. Men vi människor är aldrig fullständigt lyckliga, vi vill bara ha mer och mer av det ljuva livet. För är den ena delen av livet bra, ja då passar inte den andra. Det gäller helt enkelt att hitta sin balansgång här i livet och även stanna upp ibland och njuta av den lycka som ligger en varmast om hjärtat.

Samma sak gäller även vid alla dessa val, man måste stanna upp och se vad som ligger en varmast om hjärtat och även fråga sig själv, vad vill jag? Men när man är kluven och inte finner något svar, vilka hjälpmedel tar man till då? Alla val man gör formar en till den person man i livet kommer bli, eller kanske inte valet om vilka strumpor man ska ha på sig imorgon, men de större valen. De som väger så stort att man måste välja den ena vägen eller den andra. För när man stänger en dörr, öppnas det då alltid en ny? Man kan ju alltid slinga slant om vilken väg man ska välja, men frågan är då, ska man lämna sina val till ödet, eller ska man ta ödet i egna händer?

När det gäller det här valet tänker jag inte slinga slant, jag tänker ta tag i mig själv helt och väga upp hur mitt liv kommer förändras om jag går åt det ena eller det andra hållet. Vilket håll skulle jag bli lyckligast av, ja det svaret vet jag nog egentligen redan. Det gäller helt enkelt att börja leva livet utan säkerhetslina, ta risker och inte vara så fruktansvärt rädd för att falla. För faller man, då får man ställa sig upp och prova en annan väg. Förhoppningsvis har jag någon vid min sida som hjälper mig upp och leder mig i en ny riktning, men det första steget måste jag alltid ta själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0